AdobeStock_64706433-1000px-grönt-lager

Att skapa sin egen logotyp – do:s & don’t:s

Din logotyp är en visualisering av din verksamhets identitet. Den är viktig för att dina kunder ska känna igen dig och vad du står för. När du skapar en logotyp handlar det alltså om att fånga vad ditt företag står för i en symbol, ett typsnitt och/eller en färg.

Bild-JMs-blogginlägg

På SpeedLedger använder vi ofta en röd färg. Den återkommer i vår logo. Dessutom är vi ett webbaserat företag, det vill säga vi finns i molnet. Därav alla moln…

Personligen skulle jag alltid rekommendera att du anlitar någon som hjälper dig göra din logotyp – det finns sätt att hålla kostnaderna nere. Gå inte till en större, etablerad byrå. Försöka istället att hitta en designer som liksom du är nystartad. Ni kanske kan hjälpa varandra på något sätt?

Har du trots det noll i budget, finns här några tips som du kan följa om du vill skapa din logotyp själv:

Ladda ner guiden Gör din egen logotyp – det ska du göra och det ska du tänka på!

Dela

Senaste om Marknadsföring, Nystartad

Testa vårt bokföringsprogram!
Har du frågor? Vi ringer dig upp

Prenumerera på Driva småföretag

Smarta tips och idéer varje månad till dig som driver eget