Kundberättelser

Vi är alltid nyfikna på vad våra kunder tycker om oss och varför de väljer att använda vårt program.

Pernilla Blixt – Jag gillar att det är enkelt

Vi är alltid nyfikna på vad våra kunder tycker om oss och varför de väljer att använda vårt program. Därför pratade vi med Pernilla Blixt, Mästare i möbelrestaurering och stolsflätare.

      

Vem är du Pernilla, och vad gör ditt företag?

Mitt namn är Pernilla Blixt, och jag driver en möbelrestaureringsverkstad i göteborg. Det har jag gjort sedan 2016, och min firma riktar sig först och främst till privatpersoner, men jag samarbetar med möbeltapetserare, möbelsnickare, möbeldesigners och gör även jobb åt antik- och vintagehandlare. Jag är specialist inom traditionella hantverkstekniker och material. Jag ägnar mig också åt stolsflätning, något som inte så många gör längre. Jag tror mycket på hållbarhet och reversibla material, det vill säga att man kan återuppliva en gammal möbel och få den att hålla i 150 år till. Dessutom tror jag på att ha så lite åverkan på möblerna jag restaurerar som möjligt, för att bibehålla dess originalitet. 

Förutom mitt praktiska arbete i verkstaden  håller jag också kurser i stolsflätning, och skriver också en instruktionsbok om traditionell rottingflätning. 

”Med SpeedLedger behöver jag inte oroa mig för att missa några kontohändelser…

   

Vad fick dig att fastna för SpeedLedger e-bokföring?

Framförallt enkelheten. Med SpeedLedger behöver jag inte oroa mig för att missa några kontohändelser eftersom allting överförs från banken in till min autokontering. Jag får också en tydlig överblick över mitt företag genom de enkla rapporterna jag får ut när jag bokför. 

Under en period bytte jag bokföringsprogram, men insåg snart att jag saknade dels rapporterna och dels det enkla sättet att bokföra på. Eftersom jag också fakturerar via SpeedLedger saknade jag också det enkla sättet att matcha mina fakturor mot inbetalningen och både se om fakturan är betald eller inte. Dessutom är det jättesmidigt att bokföra inbetalningarna i autokontering på så sätt. 

Pernilla Blixt, Bild: Mathies Ekelund Erlandsen

Sen kan jag ju heller inte glömma att nämna supporten och hjälpcentret. Hjälpcentret är kanonbra när jag sitter och bokför, speciellt om det dyker upp något som jag inte tidigare bokfört. Skulle inte hjälpcentret ha svaret är supporten nära till hands. Det spelade ingen roll om jag jag skulle byta från eller tillbaka till SpeedLedger, utan supporten var lika trevliga och hjälpte mig båda gångerna. 

Allt det här i kombination, supporten, hjälpcentret, men framförallt att programmet är så enkelt och lätthanterat fick mig att byta tillbaka. 

”För min del känns det jätteskönt att vara tillbaka hos SpeedLedger, och jag kommer inte byta igen!

   

Skulle du rekommendera SpeedLedger till en företagarkompis?

Absolut! Just på grund av att programmet är så smidigt och enkelheten med att matcha fakturor med inbetalningen i banken. Och kör jag fast finns ju både hjälpcentret och supporten nära till hands. För min del känns det jätteskönt att vara tillbaka hos SpeedLedger, och jag kommer inte byta igen!

Vill du veta mer om Pernilla och hennes företag? Gå in på Blixtrestaurering.se !

   

Testa vårt bokföringsprogram!

Prova tjänsten med vårt testföretag

  • Välj din bank i listan
  • När du - som representant för ett företag eller motsvarande - anger dina uppgifter ovan kommer Speedledger även att använda dessa uppgifter för att skicka ut information och nyheter som vi tror kan vara av intresse för dig. Du kan när som helst avregistrera dig från våra utskick via en länk i våra utskick eller genom att kontakta oss.

    Dina personuppgifter kommer att behandlas i enlighet med vår personuppgiftspolicy